Minden nap Valentin nap 76/365

Hotel Eger & Park****

Elérkeztünk Egri történeteim legfontosabb eleméhez, a szállás véleményezéséhez. Hiszen mi lehet annál fontosabb, mint ahol álomra hajtjuk  a fejünket?  Nekem semmi.

Magánvélemény következik:

Eger az a város, ahol a kultúra kiemelkedő. Eger az a város, ahol a szerelem a levegőben kavarog. Eger az a város, ahol a szívünk otthonra lel. Béke és nyugalom, ezt nyújtja a környék minden idelátogatónak. Így nekem is. Ha az ember kicsit fel akar frissülni, akkor bátran ajánlom neki ezt a varázslatos kis várost. Hiszen minden túlzás nélkül mondhatom, hogy Magyarország egyik kulturális központja. Amondó vagyok, hogy egy nyaralás nem nyaralás, egy hosszú hétvége nem hosszú hétvége. Szerintem vannak azok a helyek, ahova érdemes visszautazni, mert tudnak újat és újat mutatni magukról. Ilyen Eger is. Kétszer sétáltunk a belvárosban két órát, de még így sem érzem úgy, hogy mindent láttunk, pedig nem bíztuk a véletlenre. Célzott helyek felé vettük az irányt. Szerintem természeti adottságai miatt tipikusan az a hely, ahol minden évszakban minimum egyszer érdemes megfordulni. Méltán híres történelméről, épületeiről, a várról, a könyvről, az iskoláiról és a borról. A bor pedig olyan, mint a nap. Mindenki szereti, csak nem mindegy, hogy milyen mennyiségben és minőségben jut el hozzánk.

Egy kis legenda a Bikavér történetéről: A harc során a vár kapitánya, Dobó István vörösbort hozatott az embereinek. A babonás „igazhitűek” nem ismerték a tüzes magyar ital jótékony hatását, csak azt látták, hogy a vitézek új és új erőre kapnak. Azt hitték, hogy a gyaurok a bikák vérét isszák, és ettől van erejük a százszoros túlerővel szemben. Az egri bikavér elnevezés 1851-ben fordult elő először. Ugyanakkor a bikavér Szekszárd környékének is jellegzetes bora. A név valószínűleg egy egyszerű, de találó hasonlat: olyan sötét vörös a színe, mint a bikák véréé.‟ forrás: google.hu

Hotel Eger & Park**** Eger, Heves megye, Magyarország, 2017

Megközelítés: Eger történelmi központjától, a Dobó tértől 500 m-re, a Gárdonyi Géza Színház mellett található. A század eleji barokk stílusú Park Hotel, Eger első szállodája, valamint a 80-as évek elején épült Hotel Eger - mely utóbbi a teljes átépítést követően Észak-Magyarország egyik legmeghatározóbb wellness-konferencia szállodájává vált.‟ Forrás: facebook.hu

Könnyen megtalálható, jó elhelyezkedésű Hotelről beszélünk. Írtam a szempontok résznél, hogy nekem mennyire fontos a praktikusság, és a kényelem. A szálloda több módon is megfelelt ennek az elvárásnak. Kívülről is bizalomgerjesztő, elegáns, mégis visszafogott. Az előtér tágas, barátságos, kényelmes, ötletes.  A külső részén kamerával megfigyelt területen a parkolás biztonságosan megoldható. A főbejáraton belépve egy tágas térbe érkezünk. Itt található a recepció. Sürgés-forgás volt észlelhető, de egyáltalán nem zavaró módon. Nem kellett várnunk sem, mert hárman álltak a pultban. Megtalálhatóak itt magazinok, könyvek, turistatérképek. Engem lenyűgözött az elrendezés és, hogy még az olvasni szerető vendégekre is gondoltak ezzel. Szerintem briliáns ötlet. Rövid videó felvétel is készült a megérkezésről, de nézzétek el nekem, hogy ebben még egyáltalán nem vagyok profi. Viszont, a M1-n a híradóban egy rövidke bemutató erejéig láthatóak vagyunk mi és a hotel is. Az a felvétel szerintem többet mutat, mint amiket mi készítettünk.

De azért íme:

Szóval a szállodai első benyomás nagyon pozitív. Kedvesen fogadtak, és gyorsan el is engedtek pihenni. Az igazán érdekes az volt, hogy a telt ház mellett sem vettük észre a tömeget. Nem találkoztunk léptem nyomon másokkal, simán tudtunk fotózni és akár úgy végig sétálni a folyosón, hogy nem botlunk bele senkibe. Ez azoknak a személyeknek is nagyon jó, akik nem akarják nagy dobra verni, hogy itt vannak éppen. Szeretnének visszahúzódni és csak kikapcsolódni. Az egész hotel padlószőnyeggel van borítva. Mindenhol el lehet férni kerekesszékkel is. Még az úszómedencébe is megoldott a kerekesszékesek bejutása. Szerintem ez egy remek dolog. Megfigyeltem, hogy a vendégek milyen elfogadóak és sok színűek. Nem nagyon tapasztaltam méregető pillantásokat, sem gonosz kacajokat. Egyszerűen már természetes, hogy nem vagyunk egyformák, de ettől még nem vagyunk értékesebbek másoknál, vagy ők kevésbé értékesek. Mindenki ember és így is viszonyul a másikhoz. Ez nekem nagyon tetszik. Mindenféle elfogultság nélkül mondom, hogy emberi viselkedésből több csillagos piros pontra vizsgáztak nálam. Amit talán külön kiemelnék, az a kényelem, nagyon lakályos az elrendezése és az ágy pedig igazán pihentető. Remekül aludtam rajta. Szoba: van hajszárító, van kikészítve tisztálkodási felszerelés, ami megint csak előnyös annak, aki otthon felejti valamijét. Tovább haladva a szobánk irányába észleltem, hogy a lift gyűjtő lift, ami megint csak nagyon előnyős tud lenni. Ugye azoknak nyílik az ajtó, akik egy irányba terveznek közlekedni a lifttel. Nem kell annyit várni. Időspórolás. Ami egyáltalán nem elhanyagolható rohanó világunkban. A szoba, mint a képen. Egyébként egy kis érdekesség, hogy nekem automatikusan az első dolgom az volt, hogy megkeressem a wifi jelszót, amit sajnos elfelejtettem megkérdezni az aulában a recepcióstól. Így maradt a saját kútfő. Hova is rejthetik? :) A szállodák többségében rajta van azokon a papírokon, amit az ember kezébe adnak regisztrációkor. De, itt most nem így volt. A szobában találtam meg, egy kis füzetben az utolsó oldalon. Nekem a wifi alapelvárás. Nyilván van mobilinternetem, de azért a szállódótól is elvárja az ember, hogy legyen. Sosem lehet tudni alapon.
Nem árt bírnia, ha a több 100 ember szeretne egyszerre rácsatlakozni és mind a facebook-t kívánja megnyitni.
Erre ma már mindenképp gondolni kell. Viszont a gyorsasága sem elhanyagolható. Azért egy minimális szintet üssön meg.
Közben kezembe akadt a Biblia, alap felszereltség egy magára valamit is adó szállodának.
A vacsora és a reggeli is kiváló volt. A választék valóban igen számottevő. Gyümölcstálak, saláták, zöldségek, sütemények.
Többek közt:
Első esti vacsi: Marha fehér pecsenye és Pisztráng
Második esti vacsi: Vadmalac leves és Kacsamell
A szolgáltatások köre igen széles. Játékok, fitnesz, wellness, masszázs, koncert, zongorajáték, szauna, szolárium és megannyi érdekes program vár minden ide látogató vendéget, így engem is. Nekem a városnézés és a lovaskocsikázás lehetősége igen kecsegtetőnek bizonyult. A természet szerelmeseinek szinte kötelező program lehetőség. A víz szerelmeseinek a medencék nyújtanak kielégítő masszázsokat. Nem bírtuk ki, hogy már az első nap ki ne próbáljuk ki a fantasztikus wellness részleget. Olvasni, olvastunk róla. Csodáltuk a honlapon a medencék választékát. Igaz, hogy ekkor csak negyed óra jutott a pancsolásra, de már ennyiből is tudtuk, hogy másnap lényegesen több időt szánunk rá. Van úszómedence, van pezsgőfürdő. Az én személyes kedvencem, ez a meleg vizes medence volt, ahol az egyik kép is készült. Jó sokáig benn is voltam. Nagyon szeretem a jó forró fürdőt. Az idő úgy elszaladt velem, hogy amikor hirtelen ki akartam szállni nem kicsit szédültem meg. Viszont, ha valaki figyeli, hogy mennyi időt is lehet egy ilyen meleg medencében tartózkodni, akkor az ezt megúszhatja.

A bor  és a minőségi ital szerelmeseinek a Piano Drink Bár pultosa nyújt igen ízletes hűsítőt, vagy éppen egy jó bort. Igazán sokszínű Hotelről beszélünk.

Korábbi bejegyzések:

A készülődés:

EGER I. - Tervezés.
             EGER II. - Eger-Szekszárd.
EGER III. - Szempontok.
EGER IV. - Hotel.
              EGER V. - Top 7 látnivaló Egerben
EGER VI. - Útvonal.
EGER VII. - Egerszalók
EGER VIII. - Gabriella Eld.