Minden nap Valentin nap 73/365

Útinapló

Az újdonság ereje, mert utazni jó.

„Cool Traveller NEVER SLEEP!‟ A jò Utazó soha nem alszik!‟ - Norina

Egri Kalandok az én szememmel.

Az előző bejegyzésemben írtam, hogy annyira tetszett a túravezetővel az Egri séta, hogy megismételtük. Ma reggel a reggeli elfogyasztása után, újra egy jó kis városnézéssel indítottuk a napot. Kicsit más útvonalon néztük meg a látványosságokat, illetve kicsit átismételtük a tegnap hallottakat. Frappáns, élmény dús két óra volt ez ismét. Érintve a várat és a Bazilikát. Utunkat méltó módon az Egri Várban fejeztük be, ahova már kettesben mentünk, de előtte meghallgattuk a történetet, mert érdemes. Máshogy sétál az ember, ha ilyen információk birtokába jut. Tényleg nem árt néha felfrissíteni a szunnyadó tudást.

A városnézés vezetője egy kellemes hangú hölgy volt. Akinek az volt a különlegessége, hogy, mint már írtam helyi lakos. Nem egyszerű idegenvezető, hanem egy olyan személy, aki otthon érzi magát a városban. Tudja az ellenszert szél, eső, és nap ellen is - saját elmondása szerint. Mond okos praktikákat, és olyan tanácsokkal lát el, amit csak egy helyi tudhat. Ez volt a szálloda egyik legjobb szolgáltatása a csomagban. Nem mellesleg, az első nap csak kevesen vettünk részt ezen a sétán így igazán családias, beszélgetős hangnemben telt. Hatalmas piros pont érte. Szerintem egy csoport kényelmesen 6 főből áll, akkor lehet csak igazán magunkévá tenni a helyi életformát és nevezetességeket. Szóval a városnézés másodszorra is hatalmas élményt nyújtott. Tiszta szívvel ajánlom, tényleg. Még így két alkalommal sem sikerült mindent megnézni, de arra pont elég volt, hogy kicsit frissítsük a tudásunkat Eger történelméről.

A tegnapi bejegyzésből kimaradt:
Honnan érkeztetek? Szekszárd!
A következő volt a reflexszerű válasz:
- A BOR hazájából!
Ezt egy egritől hallani nem kicsit felemelő érzés, hát még egy hozzáértő egritől
igazán szívmelengető.

Szóval le a kalappal előtte. Mert nemcsak intelligens, hanem borzasztóan értelmes, nyitott, és tájékozódott is. Mert az Egri Borvidék is méltán híres, és aki elismeri, hogy egy másik borvidék is lehet remek, az emberségből kiválóra vizsgázik nálam.
A konkurencia nem ellenség, sokkal inkább barát. Mert bár ugyanazt akarja, kiváló minőséget nyújtani egy fantasztikus estéhez, még ajánlhatja a testvér vidéket, hiszen az élet attól jó, hogy cselekszünk. Megnézzük ezt is azt is. Mert egyáltalán nem szükségszerű csak egyfélét kedvelni. Nem kell utálni kedves honfitársak, de nekem eddig az Egri Csillag az egyetlen bor, ami könnyedén lecsúszott. Igaz még közel sem ittam se sok, se kevés bort, aminek egész egyszerű oka van. Egyszer régen kóstoltam valamilyent, aminek a nevét sem tudom, olyan rég volt már, de nem ízlett. Onnantól én nem igazán ittam meg a bort semmilyen formában. Újragondolom. A hétvége után azt hiszem. Persze még mindig úgy gondolom, hogy az alkohol nagy mennyiségben igen káros. Nem hiszem, hogy valaha a rabjává tudna tenni. Ez nem fog megváltozni. De, évente egyszer mondjuk, az legyen május elseje, egy-két pohárka azt hiszem megengedett lesz még nekem is. Mivel szeretem a szokásokat, így egy új hagyománnyal gazdagodtam ezen a hétvégén. Minden május elseje egy pohár Egri Csillaggal köszöntve. Új tradíció bevezetve. Merthogy a séta végén meginvitáltak minket egy pohárka borral, ez is hozzá tartozott a közös sétához. Bár másodjára már nem fogatuk el, hiszen mi tegnap megkaptuk a kis kóstolónkat. Elköszöntünk és visszasétáltunk az Egri Várhoz. Nem hiszem, hogy különösebben mondanom kell róla bármit is. A történelmét ismerjük, aki meg nem ismeri látogasson el Egerbe és ha
javasolhatom, amikor erre jártok keressétek a Hotel Eger Parkot. Mindenképp érdeklődjetek az idegenvezetés lehetőségeiről, és ha , megfogadtok egy jó tanácsot keressétek Várkonyi Tündét. Szívesen ajánlom őt. Bármihez, bárkihez nem adom a nevem, mert tuti én leszek a sz.., ha mégsem válik be. Így ezt bevállalva is csak jó szívvel javasolom, mert engem/minket meggyőzött. (Neki köszönhetően én is a látáskör bővítése mellett döntöttem, holnapután irány a Megyei Könyvtár és a város történelme után kutakodás.)

Ne csak ezért keressétek föl a Hotelt, hanem, mert nemcsak nekünk nyújtott magas színvonalú élményt, hanem még azt is felfedezni véltük, hogy teljesen akadálymentesített az egész hotel komplexum. Fantasztikus, hogy még erre is gondoltak. Kerekesszékkel is bátran nyíltan, könnyedén lehet közlekedni, legyen ez az étterem, a medence vagy a bejárat. Mindenhol megoldott és ez egészen figyelemre méltó plusz piros pont a szállodának.

Ami talán a legkevésbé tetszett az internet sebessége. Nem voltam megbékélve vele, akadozott és lassú volt. Arra elég talán, hogy az ember csak Facebook-ozzon, de nekem ennél többre lett volna szükségem. Sebaj. A mai világ modernsége azért utolért, hiszen a mobil internettel könnyedén dolgoztam. Zárójelben jegyzem meg, hogy lehet, hogy az alsóbb szinteken gördülékenyebben ment a wifi. Ezt nem tudom, de a negyediken már kevésbé volt erős a jel.

A szálloda adottságai egyébként arra is kiválóak, ha nem akarunk kirándulni, túrázni, várost nézni,
akkor ki se dugjuk a lábunkat. Elmondom miért, azért, mert a wellness medencék és a szaunázási lehetőségek kellőképpen kikapcsolják a pihenni vágyókat. Akár egy teljes napos program lehet ez. Aztán még ott vannak a játékok és a London Bár. Kikapcsolódási és szórakozási lehetőségeket kínálva. No meg a masszázs és a szolárium lehetősége is. rendszeresen szerveznek szállodán belüli programokat, koncertekkel, illetve a vacsora idő alatt is zenés produkcióval kedveskednek, így külön koncert nélkül is meglehet az zenés élmény. Az is előfordult, hogy a kedves vendég táncra perdült és senki nem nézett furán a másikra ezért. Én speciel a kedves bácsival énekeltem, hogy a nézését meg a járását... :)